27 Mayıs 2017 Cumartesi

Devirdaim Arızası ve Sonuçları




Bir gün doblo 1.9 jtd aracımla arkadaşım ile seyir halindeyken ilk kez hararet göstergesinde H(Hot)'a ibrenin yaklaştığını farkettim. Hemen yol kenarına durdum ve ön kaputu açtım. Karşılaştığım manzara arabanın ön kısmında bulunan fan devreye girmiş ve suyunun bitmek üzere olduğuydu. O durumda iken arkadaşımla yapmamamız gereken bir şey yaptık. Su deposundaki suyun azaldığını görünce kapağı açıp su ilave etmek istedik. Allah'tan çok fazla su olmadığından başımıza iş gelmedi. Öyle ki motor çalıştıktan sonra belli bir hareket sonrası o kapağı açmak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Oluşan basınç sonucu yüksek sıcaklıkta ki suyun vücüdumuza sıçraması manevi anlamda sıkıntı oluşturabilir. Zaten kapağı bir kerede açamadığımız gibi var olan az miktarda ki suyun taşmasıyla sonlanmıştır.

Arkasından hararet durunca biraz daha hareket ettik fakat gene fanın devreye girdiğini farkettik. Bu sefer depoda su azalımı olmamıştı. Konuyla ilgili bir tanıdığımı çağırdım. Türk insanında maalesef şöyle kötü bir özellik var. Aşırı yardımseveriz. Buda tam olarak hakim olamadığımız konularda ben bilmiyorum,bunu bir bilene gösterelim diyemememizdir. Üstüne hararet ve fan çalışması devam ederken seyredilen yol sonucu araç aşağıdaki beyin arızasını vermiştir.


 Neden beyin arızası diyorum, bildiğim kadarıyla göstergede ayrıca bir icon bulamamış her parça için(ki bunlar 999 a varan hatalar) işin ehilleri tarafından 'kardeş bu beyin hasarı,bu çok fena,valla çok korkmuşem' denildiği için. Adamlar hem arızayı tespit edemezler (bu başka hikayem) hemde bir ipucu yakaladıklarında bütün ilişkili parçaların alayını değiştirerek kendisi için mutlu sonu hazırlarlar. Sonuç olarak araba bir kere yol kenarına daha çekip su deposu yok termostattan mı diye kontrol edilirken kapatıp açama işleminde bir daha marş yememiştir. Ondan sonrası çekici ile tanıdığın tanıdığı ustaların kucağına oturmak.Ek olarak motoru açmadan göremeyiz abi ve motor aç-kapa 500 tl bu ülkede,iki üç güne araç teslim en uzun süreç.Evet mühendisler utanın o çalıştığınız paralara.(Asıl sistem,işveren ve devlet yetkilileri utansın)

Arıza devirdaim in kırılması sonucu trigger kayışının sıyrılması falan filan. Soru 'bunu öngörebilme olasılığım var mıydı?'. Cevap 'Bu şartlarda yok.Zamanında trigger kayışı değişirken set halinde değişmemesi gibi görünüyor sorun.(Yani daha önceki değişimde atıyorum 100 200 tl daha ucuza olsun bu devirdaim iyi görünüyor mantığıyla 2017 de göte giren 2675 tl)'

Arabada değişen bütün parçaları istedim.Ne yapacağımı soruyorlar. Siz ne yapacaksınız dedim.Atacağız,o zaman bende atarım.Benden öneri bir şeyin parasını ödüyorsanız aracınızdan çöp bile çıksa isteyin.Böylelikle hangi parçanın değiştiğini gözüünzle görüp bilgi sahibi olursunuz.Gerçekten birşeylerin değişip değişmediğini görürsünüz.Benim lsitede kapakçı kısmında yapılan işlemlerle ilgili bir malzeme alamadım. İş nedeniyle ilgilenemediğim için aşağıda vereceğim listede ki geçirmeleri anca iş işten geçtikten sonra anlayabildim.(Parça bazında) Fiyata kızdırma bujileri,tekerleğin tekinde kırılan yarım bijon problemi yağ-su-hava filtre değişimleride ekli haldedir.

Komik olan şu daha değiştirdikleri parçaların isimlerini bilmeyen adamlara(listeden anlarsınız, ben daha iyi bildiğimi iddaa etmiyorum,Sadece bu işten ekmek yiyiyorsa bir adam biraz ne yaptığını bilmeli diye düşünüyorum. İnternet elimizin altında.) aracımızı teslim ediyoruz. Adamlar sizinle salak salak konuşmalar yapıyor. İş sona gelince fiyatı görüyorsunuz. Bundan sonra gerekirse servis.Olay güvenle ilgili. Arabanız yolda kaldıysa ve tamirci bilmiyorsanuz götürecek gereçkten önerim evinizin önüne çektirmek. Ondan sonra sakin kafayla sormak,soruşturmak,gerekirse yerinde göstermek. Saçma gelebilir ama en azından abi yolda kaldık döşe döşeyebilirsen deyip adamın mekanına uğradığınızda adamlar ağına av düşmüş örümcekten daha vahşileşebiliyor. Bilgilendirme sıfır,devlete vergi zaten sıfır kazançlar yüzde yüzde müşteriye döşenmiş kar. Üstüne seni suçlamaya kalkarlar yok arabanın şusu böyleydi sen nasıl böyle dolaşıyorsun. Konuyla alakası yoktur genelde.


Bu tamirat olaylarından sonra araba p0232 hatası verdi.Gene o meşhur beyin hatası çıkıyor. Bir ustada yük basıncı arızası birinde turbo ile ilgili hatalar gösterdir.Bu arakdaşların yönlendirdiği pompacı ustaya gittim.Adam bilmiyor hatayı açıp denemek lazım belki şundadır belki bunda.Dedim arkadaş yok öyle şunda bunda oyunu.Bana net bieşy söyle söyleyemiyor musun o zaman bundan sonra servis arkadaş.Anasını sattığımının yerinde adama diyorum bana ortalama bir maliyet çıkar.Adam diyor bleki olur 400 500 belki olur 4 milyar ne bielyim diyor pis pis sırıtıyor.Senin canın burnunda.Dedim sonra uğrarım. Çok bekler.Artık bu servisin nasibi.DevirDAYIMlara gitmek yok artık.!!!!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder