26 Eylül 2017 Salı

28 Yaş Ortodonti Tedavisi




Evet böyle bir ihtiyaç için 10-15 yıl gecikmek. Olaya böyle bakmak lazım. 28 yaşındayım. Ama ortalama 'T' yıl yaşayacağımız hayatta ortalama 2 yıl sürdüğü söylenen bir tedaviye ne zaman başlamalı? 'T-2' yaşında mı? Yoksa şu an halledip 'T-28=Kalan yıllarım' yıl mutlu yaşamak mı? İkinci seçenecek daha mantıklı. Bu tedaviyi görüp ömür boyu rahat yaşamak, mutlu gülümsemek. Bir şeyler değişir mi? 10-20-30 yıl sonra keşke deneseydim demek yerine evet denedim ama istediğim gibi olmadı demek. Hangisini tercih ederdiniz?

Ortodontik tedavinin ne olduğunu bildiğinizi varsayarak tanımını yapmayacağım. İşte dişlerine tel takacaklar falan... Burada önemli olan beklentileriniz. Benim 1 latarel eksiği ve diğer lateral yerinde var olan süt dişinin çekimi ile 2.lateral eksikliği.Evet 28 yıl boyunca taşıdığım süt dişim vardı,bembeyazdı,kökü pek yoktu zaten artık kendiside yok ortodontiye başladıktan sonra çektirdik. Benim beklentilerim diş eksikliğimden dolayı dişlerimin sağlıklı bir kapanışa sahip olmaması dolayısıyla bunun çözümü,orta hattın kayık olması ve tabiki yanında özgüvenli bir gülümseme. Sonuç sağlık ve estetik, değer mi? Şöyle bir söz duymuştum S.Freud'e ait. Hayatta insanların 3 şeye para harcamaktan sakınmaması gerektiğini söyler : Eğitim,Sağlık ve Seyehat. Evet son zamanlar bilinç düzeyinin artmasıyla erken yaşlarda alınan bu tedavinin fiyatı eskiye oranla oldukça artmıştır. Ama tabi ki neye göre ? Sağlığın,mutluluğun fiyatı var mıdır? Öyle insanlar var ki kendi dişlerinin sırf diziliminden,çapraşıklığından vb durumlarından dolayı kendini rahat hissetmemekte. Bu ne kadar doğru?

Tamam, çok fazla takmamak lazım falan ama altın oran gibi şeyler var bu evrende.Neden kişi dişlerine baktığı halde sırf dişlerindeki diziliş bozukluğundan dolayı kendini rahatsız hissetsin? Elimizde ki herşeye şükürler olsun fakat hayatta daha güzele ulaşabilecekken neden vazgeçelim? Şöyle bir şey vardır toplumda,'hocam sana kısa saç yakışıyor'.Adamın saçı dökülüyordur. Eyvallah herkes elindekinin kıymetini bilsin tabikide. Fakat şu gerçek var keşke adamın saçı dökülmesede gene kısa kesim dolaşsa o arkadaş. Burada mecburiyet var. Kimse eğer şansı olsa kellik bana yakışıyor Jason Statham'a benziyorum diye düşünmek istemez,eğer mümkünse 3 numara dolaşan bir Jason Statham olarak dolaşmak varken. Gene saç ekimi vb yöntemler belli bir seviyeye gelmeye başladı ama tam tatmin edici değil. Ortodonti öyle bir şey mi? Hayır,artık eskiye nazaran çok hızlı sonuçlar alınabilen yani olabildiğince hızlı bir çözüm. Sonuçlar baskı ve zamanla ilgili olduğundan ve ek olarak işin içinde yıllardır belli bir basınç altında kapanışa alışmış kemikler olduğundan zaman alan bir çözüm. Ama başlangıçta dediğim gibi 'T-Şu an ki yaşınız' kadar mutlu yaşamak için değer veya en azından denedim olmadı demek için değer.

Belirtmek isterim ki daha önceden kimse elimden tutupta normalde ihtiyacım olan bu tedaviye beni götürmedi. Ama sorun değil hayatımda ilk defa şu an her anlamda hazır olduğum için şu an başladım. Daha erken yaşlarda yaptırabilenler çok şanslılar.Ben bunu denemeye karar verdim ve çok kısa süre içerisinde sonuçlarını gördüm diyebilirim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder